Sunday, August 24, 2008

Flying

Bugün gazete okuyordum.Bir haberin içerisinde Amerikan konsolosluğuna olan saldırıyla ilgili bir cümle geçmişti.O zaman farkettim bu olayı ne kadar zamandır hiç hatırlamadığımı.

Sadece bu olay değil tabi bunun gibi bir çok olay var.Türk halkı olarak bu tür olayları gerçekten de çok çabuk unutuyoruz.Bunun sebebi artık bu tür olaylar karşı biraz "nasırlaşmış" olmamız mı yoksa toplumsal olaylara karşı "umursamaz" tavrımız mı?

Düşünüyorum da ne kadar çok olay yaşanıyor ülkede.30 yıldırdır terörle savaş var zaten.Orman yangını, terör saldırıları, patlamalar, şehit haberleri...Bu haberlerin haftalık yoğunluğu kaçtır acaba?2,3 daha fazla?Mutlaka bu olayların yaşanması ülke olarak zaaflarımızdan, yanlışlıkarımızdan da kaynaklanmakta.Ama yine de düşünmeden edemiyorum.Hiç ülke dışına çıkmadım lâkin o çok methedilerek anlatılan Amerika ya da Avrupa ülkelerinden kaç tanesi, bizim yaşadığımız acılara uzun yıllar boyunca dayanabilirdi?

1 comment:

yiğitcan said...

Amerika'dan bildiriyorum...

Senin hayal bile edemeyeceğin şahsi ve toplumsal acılar yaşamış Amerikalılar, ve yaşamaya devam ediyorlar. Dünya onlara da sana, bize olduğu kadar adil. Onların da mazisinde bir bağımsızlık savaşı var, bizim 1 mayıs olaylarımız, Sivas'larımız varsa onların da 9/11'leri, Ku Klux Klan'ları var. Her şey, kürenin sıfırından yüz seksenine aynı ısıda yakıyor yani.